Мажарський ЗНВК
Четвер, 14.12.2017, 15:58
Меню сайту
Форма входу
Шкільні відео
Сайти вчителів

Наші друзі

Національна дитяча гаряча лінія

Національна гаряча лінія

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Класному керівнику [ Додати матеріал ]

АНАЛІЗ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
[ Викачати з сервера (42.0Kb) ] 05.09.2017, 08:29

         У 2016/2017 навчальному році виховна робота здійснювалась за Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів. Робота в ЗНВК  була спрямована на досягнення виховної мети   «Формування морально-духовної життєво-компетентної особистості, яка успішно само реалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал», на виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Законів України «Про дорожній рух», «Про пожежну без­пеку», «Про охорону здоров'я», Закону України «Про охорону дитинства», Концепції громадянської освіти в Україні, Концепції превен­тивного виховання дітей та молоді, Закону України «Про запобігання захворюванню на синдром на­бутого імунодефіциту (СНІД) та соціальний захист населення».

Реалізація основних завдань і принципів громадянського виховання здійснювалася в ряді пріоритетних напрямків.

В ході реалізації завдань напрямку «Ціннісне ставлення до себе» учні початкової школи  навчилися  цінувати себе як унікальну та неповтор­ну особистість; учні основної школи усвідомили власну індивідуальність; учні старшої школи  зрозуміли наслідки  негативного впливу шкідливих звичок на здоров'я. Цьому сприяли  бесіди: «Хочу і можу бути здоровим» (1-4 кл.),  «Зупинимо СНІД, поки він не зупинив нас» (10-11 кл.), «Без добрих справ немає доброго імені», «Чистота тіла – чистота душі» (5-9 кл.); профілактичні бесіди  медичних працівників «Профілактика  захворювань. ГРЗ. Туберкульоз. Поліомієліт»,  спортивні змагання «Козацькі розваги» (8-11 кл.), чемпіонат і кубок  ЗНВК з футболу, волейболу,   написання профілактичних диктантів  про шкідливість для дитячого організму вживання грибів, місячники безпеки дорожнього руху  та протипожежної безпеки.

      Класні керівники проводили додаткові про­філактичні бесіди з учнями про заборону тютюнопаління на території школи та вплив тютюну на організм людини. Дані діаграми свідчать, що класними керівниками проводиться достатня профілактична робота, бо кількість дітей, схильних до тютюнопаління в порівнянні з попереднім навчальним роком зменшилась.

 

Діти, схильні до тютюнопаління в основному діти з сімей, що потрапили в складні життєві обставини. Достатньо успішну роботу з охорони здоров'я, життя дітей проводили класні керівники  Пічка Т.А., Тертишна О.В., Семенець С.І.

        В закладі протягом навчального року поновлено куточки здоров'я для учнів у початкових  класах; є  змінний загальношкільний  куточок здоров’я, який обновляється щодвамісяці.

   Учні школи були активними учасниками та переможцями районних, обласних та всеукраїнських   конкурсів:

Пічка Ілона – ІІ місце в обласному конкурсі «Безпека очима дітей» та ІІ місце в районному конкурсі малюнків «Молоде покоління за безпеку дорожнього руху»;

Бабич Владислава – ІІ місце в районному конкурсі фотографій «Молодь обирає здоров’я»;

Козанбаєва Єлизавета  - І місце в районному етапі обласного конкурсу дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей».

         Виховними досягненнями, якими можуть похвалитися  учні ЗНВК по напрямку «Ціннісне ставлення до людей, сім'ї, родини»  є знання та розуміння особистих,  родинних, громадянських, національних та загальнолюд­ських цінностей, уміння співпрацювати з ін­шими, працювати в групі та колективі, уміння прощати та просити пробачення, єдність мо­ральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла, гендерна культура. Цьому сприяли  свято «Маки пам’яті»,  конкурс для учнів та батьків «Мій малюк зможе». Ефективними були   морально-етичні бесіди «Чесним треба бути всюди» (1-4 класи), «Добротою себе перевір» (5-9 класи),  години спілкування «Конфлікт поколінь: він є чи нема?», «Мо­ральні ідеали, їх місце в нашому житті» (10-11 класи),  змагання між хлопцями 4-6 класів «Козацькі розваги», змагання «Хто зверху» між учнями Мажарського ЗНВК та Вовківської ЗОШ. Учні 9 та 10 класів, що вивчають правознавство, провели усний журнал для учнів 5-8 класів  «Права та обов’язки дітей у шлюбно – сімейному законодавстві». Завдяки цьому в колективах  класів припинилися конфлікти між хлопцями і дівчатами.

           За напрямком «Ціннісне ставлення до праці» учні закладу навчилися шанувати людей праці,  зрозуміли значущість всіх видів праці в житті людини,  отримали початкові знання   з основ економіки. В ЗНВК цьому сприяли ряд заходів: виховні години «Як обрати професію» (5-8 класи) «Мої здібності»  (2-4 класи),  інформаційно-пізнавальний проект «Знайди себе» (9-11 клас).  В ході цього заходу учні закладу ознайомились з  категоріями, на які поділяються всі професії. Також в закладі  оформлено куточок «Світ професій» з інформацією про навчальні заклади Харківської області.

        Учні закладу самостійно займаються прибиранням в класних кімнатах в кінці робочого тижня. Також здійснюють чергування по території ЗНВК.

         За напрямком «Ціннісне ставлення до природи» учні  початкової школи дізнались про дбайливе ставлення до природи в українських традиціях, основної школи – зрозуміли необхідність ощадливого використання енергоносіїв, старшої школи – критично ставитись до екологічної інформації та шукати її за допомогою ІКТ. Все це було досягнуто завдяки  годинам спілкуван­ня «Подорож у світ води»(1-4 клас), акція «Первоцвіт» (конкурс малюнків  і плакатів (5-8 класи),  трудовий десант «Яблуні для школи»,  виставка осінніх квітів «Який прекрасний цей світ, подивися!»,   природоохоронна акція «Еко-Новий рік» (районний конкурс «Замість ялинки – новорічний букет»).

            Виховними досягненнями учнів Мажарського ЗНВК по напрямку «Ціннісне ставлення до культури і   мисте­цтва» є знання про види мистецтва та засоби їх ви­разності, здатність виражати власне ставлення до мистецтва, до творчої діяльності в мистець­кій сфері та самореалізації. Досягнення цього стало можливим завдяки виставці малюнків «Природа очима дітей»,  годинам спілкування «Мистецькі уподобання моєї родини» (2-8 класи). Викликав великий інтерес у дітей  конкурс малюнків на асфальті «Голуб миру»,  виставка виробів із вторинного матеріалу «Друге життя речей»,   осінній бал для старшокласників «Міс осінь».

            В ході реалізації завдань напрямку «Ціннісне ставлення до суспільства і держави» учні 1- 4 класів зрозуміли значущість державних символів, чому сприяли виховні години «Наша Вітчизна – Україна», підняття прапора щопонеділка кращими учнями школи, наявність куточка державних символів  на почесному місці у коридорі та численні флешмоби за цілісність та єдність України.  Усвідомили себе причетними до історичного минулого учні 5-9 класів  завдяки  бесідам: «Історія української державності», «У нас одна Батьківщина — наша рідна Україна», виховні години «Культура міжетнічних відносин. Кримсько-татарське питання» (10-11 класи). Учні усвідомили необхідність виконання законів України завдяки брейн - рингу «Конституційні основи держави» та іншим заходам тижня та декадника  правових знань.  Ці заходи   мали належний  ефект,  бо в нинішньому навчальному році учнів девіантної поведінки в закладі немає.

        Правове   виховання   учнів    здійснювало­ся в школі на уроках правознавства (практичний курс) в 9 кл та 10 кл., географії, української літератури, харківщинознавства; виховних годинах класними керівниками 1-11-х класів та дошкільної групи.

      В кінці навчального року в ЗНВК соціальним педагогом проведено моніторингове дослідження рівня правової освіти учнів закладу. В дослідженні взяли участь 27 учнів 9-11 класів.

    На питання «Що спонукає молодь до скоєння протиправних дій?»  40% учнів відповіли, це відбувається під впливом алкоголю та наркотиків.(див. діаграму). 33% опитуваних вважають, що  неповнолітні особи, які йдуть на вчинення правопорушень,  впевнені у своїй безкарності. Необхідність здобути гроші штовхає 14% неповнолітніх на злочини та на зло батькам ідуть в розріз із законом вважає 11% респондентів

.

                                                                                      

        Всі  100% учні вважають, що в навчальному закладі, в якому вони навчаються, надається повна інформація про шкідливість вживання алкоголю та наркотиків та про  вік настання кримінальної відповідальності неповнолітніх.

       92% учнів негативно відносяться до крадіжок, а 8% допускають її в окремих випадках; 33% негативно ставляться до азартних ігор.

     «Визначте, які з наведених дій призведуть до зниження кількості правопорушень і злочинів, що скоюються неповнолітніми». Відповіді на дане запитання розподілились таким чином:

 

 

 

 

 

Отже, учні закладу вважають, що м’яке покарання для злочинців є основною причиною високого рівня дитячої злочинності в Україні.

      В  ЗНВК  діє клуб правових знань «Громадянин» (керівник Третякова В.І), членами якого є учні 6-8 класів. Протягом року гуртківці проводили години спілкування з молодшими учнями, брали участь в роботі правового всеобучу «Чомучка», допомагали в підготовці та проведенні  тижнів  правових знань, що сприяло вихованню інтересу до правознавства серед учнів.  В кабінеті історії та правознавства та в бібліотеці оформлено куточок правових знань та тематичні полички з літературою заданої тематики. В кабінетах загальношкільних дисциплін є куточки по правам людини. Все це в комплексі сприяло вихованню патріота та громадянина.

 В ході підготовки до святкування 72-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі учні закладу переглянули літературно-музичну композицію «Маки пам’яті».  Учні ЗНВК беруть активну участь в загальносільському святкуванні Дня Перемоги, що сприяє вихованню інтересу до історичного минулого України.

       Спільно з органами внутрішніх справ, служ­бою у справах неповнолітніх складено комплексні заходи щодо запобігання злочинних проявів   в  учнівському  сере­довищі. Вчителі спільно з працівниками сільської ради протягом навчального року здійснювали рейди по попередженню продажу алкогольних напоїв неповнолітнім. Правопорушень з боку учнів закладу у вечірній час не виявлено, що свідчить про ефективність такої роботи.

 Питання стану роботи з профілактики та за­побігання правопорушень, зло­чинів щомісяця заслуховувалося на нарадах при директорові,  на засіданнях ШМО класних керівників (березень 2017 року), на класних батьківських зборах (квітень 2017 року) Протягом останніх трьох років дітей девіантної поведінки в ЗНВК немає.

 

 

 

       У ЗНВК  продовжує свою роботу дитяча учнівська держава Юнландія, яка виховує в учнів ініці­ативність, самодисципліну, активність, відпо­відальність та організаторські здібності, що допомагає учням сформувати свою життєву позицію. Уся робота здійснюється за напрямками: освітній, спортивний, культурний, охорони здоровя, інформаційний, допомоги молодшим, контролю за відвідуванням. Така форма організації учнівського самоврядування допомагає учням усвідомити себе членами суспільства, вчить умінню жити у колективі, нести відповідальність за свої вчинки.      

      З метою організації змістовного дозвілля учнів у позаурочний час, посилення профі­лактичної роботи протягом навчального року в школі працювали гуртки:

  • Стрілковий - керівник Круглов О.М.
  • Спортивний – керівник Третяков Г.С.
  • Творча майстерня – керівник Зіновєва М.С.
  • драматичний – керівник Пічка Т.А.

До участі в роботі гуртків було залучено  75% учнів закладу.

       Улітку 2017 року учні з багатодітних сімей, діти-напівсироти,  діти з малозабезпечених сімей та сімей, що потрапили в складні життєві обставини мали змо­гу відпочити в пришкільному таборі «Ромашка» з дворазовим харчуванням. Загальна кількість дітей в таборі – 30, що становить 44% від загальної кількості учнів у ЗНВК.

      В кінці навчального року класними керівниками всіх класів було проведено анкетування  учнів для виявлення сформованості ціннісних ставлень.

 

 

                                      Сформованість ціннісних ставлень

 

 

 

 

Як свідчать дані діаграми, найбільший відсоток – 46 - становлять учні, що мають високий рівень вихованості, що на 10% більше в порівнянні з 2015/2016 навчальним роком.  Це учні, що завжди відповідально ставляться до своїх доручень в класі та вдома; до батьків та вчителів відносяться з повагою. Це прості і скромні діти, які виявляють самокритичність та критичність у ставленні до інших. Це учні, які ніколи не ухиляються від праці, які свідомо та відповідально ставляться до навчання, люблять свій клас та школу.

    Учнів з достатнім рівнем вихованості в ЗНВК 27 або 39%, що на 10%  більше, ніж в минулому навчальному році. Це учні, які ведуть себе по-різному, але на зауваження реагують, які на завжди бувають добрими, виконують тільки те, попросять. Такі учні домашні завдання виконують добросовісно, не дуже люблять виконувати громадські доручення, але виконують в силу своєї вихованості. Учні з достатнім рівнем вихованості люблять свою школу, клас, але не завжди підкреслюють цю любов добрими ділами.

      Кількість учнів середнього рівня вихованості в ЗНВК 12%, що на 9% менше, ніж в минулому 2016/2017 навчальному році. Такі учні часто не слухають і не виконують доручення батьків та учителів, часто виявляють егоїзм, хвалькуватість, зарозумілість. Рідко висловлюють свою думку, не сприймають критики, на зауваження не реагують. Учні середнього рівня вихованості вчать уроки під наглядом батьків, життям своєї школи та класу не цікавляться.

          В порівнянні з минулим роком кількість дітей з низьким рівнем вихованості зменшилась на 2% і   становить  2% . Це учні, що не люблять свій клас і школу, уроки не готують, ходити в школу не хочуть. Такі учні не виконують доручення в школі і вдома, коли отримують зауваження грубіянять у відповідь. Учні такого рівня ліниві, ухиляються від роботи. 

           Отже, кількість дітей високого рівня вихованості в порівнянні з минулим збільшилась, що свідчить про  ефективну роботу педагогічного колективу в плані виховної роботи.

          Слід, також, відзначити певні проблемні моменти, що виникали протягом року в організації та реалізації плану виховної роботи:

  1. Не всі вчителі школи включились в активну роботу з учнівським самоврядуванням.
  2. Чергування класів і вчителів не завжди було на належному рівні.
  3. До проведення предметних тижнів не включилися деякі вчителі.

Враховуючи вище викладене та сучасні вимоги до основних форм, методів, змісту та принципів виховання, у 2017/2018 навчальному році виховну роботу школи удосконалювати наступними методами:

           1. Активніше впроваджувати в практику роботи класних керівників сучасні інтерактивні форми проведення виховних заходів: колективні творчі справи, творчі салони, диспути, конкурси ерудитів, презентації, тренінги, акції, родинні свята, анкети думок, круглі столи, інсценізації, уявні подорожі, квести, захисти проектів, брифінги та ін.

           2. Відкрити гуртки згідно з потребами учнів, продовжити та вдосконалити роботу вже існуючих гуртків.

           3. Сприяти свідомому вибору носіння шкільної форми.

           4. Продовжувати роботу по удосконаленню учнівського самоврядування.

           5. Активізувати практику відвідування учнівських сімей класними керівниками, заслуховувати інформацію на нарадах.

           6. Запровадити звіти класних керівників, особливо проблемних класів, на педрадах, засіданнях відповідних комісій, рад.

           7. Створювати атмосферу нетерпимості щодо порушників дисципліни, практикувати спільні засідання класних колективів і ПР щодо усунення проявів недисциплінованості.

           8. Удосконалювати роботу класних керівників шляхом впровадження сучасних форм проведення виховних заходів.

           9. Посилити контроль за відвідування учнями школи.

           10. Активно залучати учнів до участі в шкільних, районних, обласних та всеукраїнських конкурсах.

     Виховна робота у 2017/2018  буде здійснюватися за  Основними орієнтирами виховання учнів 1 -11 класів.

Мета – продовжити формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно реалізується в соціумі як громадянин, сім’янин,  професіонал.

Для досягнення  мети передбачено реалізацію таких завдань:

  •  виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
  •  формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;
  • утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі від­новлення історичної пам'яті;
  • формування особистих рис громадян України, національної сві­домості та самосвідомості учнів;
  • виховання духовної культури особистості;
  • збагачення народних традицій, звичаїв;
  • виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнаваль­ної активності і культури розумової праці;
  • формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілі­зованого господаря;
  • забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров'я;
  • формування екологічної культури учнів, гармонії її відносин з природою;
  • створення умов для творчого розвитку, природних обдарувань ди­тини, залучення учнів до різноманітної діяльності щодо інтересів, допомогти знайти кожному справу до душі;
  • посилення уваги до питань морально-етичного виховання, ство­рення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів;
  • підпорядкування змісту, форм і методів роботи визнанню особис­тості дитини як найвищої соціальної цінності;
  • створення умов для соціального захисту дітей;
  • зміцнення служби соціальної та психолого-педагогічної допо­моги дітям, батькам, сім'ям;
  • організація педагогічно-доцільної системи учнівського самовря­дування, колективне планування діяльності вчителів та учнів.

 

Категорія: Класному керівнику | Додав: valja71uefa
Переглядів: 32 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук по сайту
Це актуально!

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 36
Наші друзі

mediol © 2017    Рейтинг@Mail.ru Використовуються технології uCoz